Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor
Priserna är i svenska kronor inklusive moms. Momsen är f.n. 25%. Minimiorder är 150 kr. Vi har fri frakt för smycken och armbandsur, för övrigt 59kr i enhetsfrakt per order. Tillägg 50kr för skrymmande varor. Detta gäller inom Sverige. Vanligtvis tar det 2-3 vardagar innan du har din vara i handen och vi samarbetar med Post Nord och DHL.

Vi gör vårt bästa för att återge alla produkter så verklighetstroget som möjligt men avvikelser i färg kan förekomma när bilderna visas i olika bildskärmar. För de varor som är beställningsvaror gäller att de hämtas från våra leverantörer efter lagd order. Därför tillkommer ca 1 - 3 veckors leveranstid. Skulle detta överskridas kontaktar vi kunden. 

Blå Skänken på webben och våra fysiska butiker har samma lager, därför måste vi reserverar oss för att vissa varor kan vara slut utan att lagersaldot uppdaterats i webbutiken. Det kan även förekomma skillnader i pris och kampanjer mellan butikerna. Delar av sortimentet skickas direkt från våra leverantörers lager, vi reserverar oss för felaktigheter som kan uppstå vid inläsningen av data mellan lagersystemen. 

Som kund hos BlåSkänken.se omfattas du av KonsumentköplagenKonsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen.

Betalningsalternativ

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se. Är du osäker på betalning på internet via kontokort kontakta din bank. De allra flesta banker ersätter kunden för betalningar som går fel. 

- Postförskott
 Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 116-3658. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig
uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Observera att fakturan skickas via e-post och kontrollera därför att du angett rätt e-postadress. 

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för specialtillverkade varor.

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-3 vardagar. Om detta överskrids kontaktar vi kunden. 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Vi har enhetsfrakt 59kr inom Sverige. För tavlor är frakten 79 kr då de är skrymmande och ömtåliga och måste hanteras varsamt. Acessoarer och armbandsur är fraktfria dvs 0kr.

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Kontakta alltid kundtjänst innan du returnerar varan. info@blaskanken.se eller 0767-150202.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tack för att du handlar hos oss!

Hälsningar Niklas & Sofi

 

 

 

 

Produkter

Handla

Information